שימוש בקופסאות פופאפ הוא כלי יעיל לשיפור המרה ואיסוף לידים

פופאפ לאתרי אינטרנט לשיפור המרה ולידים

פופאפ הידועה גם כקופסה קופצת הינה דרך אפקטיבית ביותר לשיפור המרה ואיסוף כתובות מייל דרך אתר האינטרנט שלכם.

במדריך הזה אנו נסקור את ההבדלים בין קופסאות הפופאפ השונות ואיך להטמיע אותן באתר שלנו.

למה להשתמש בפופאפים

ברוב המקרים, כאשר אנו קוראים מאמר באתר מסויים, סביר להניח שנתעלם מבקשת ההרשמה לרשימת התפוצה שמופיעה בתחתית המאמר.

שימוש בוריאציות השונות של קופסאות הפופאפ אמורות להסב את תשומת ליבנו לעברן ובכך לשפר את אחוז ההרשמה לרשימת התפוצה.

חישבו על פופאפ כעל הליכה במדרחוב. רוב הזמן נמתקד בהליכה (קריאת התוכן) ונתעלם ממה שמסביב. פופאפ זה המופע רחוב הרועש ששובה את תשומת הלב ומכנס סביבו אנשים.

מחקרים רבים הראו את כוחן הרב של הפופאפים ואתרים העידו כי הצליחו לשפר בכ-60% את ההמרה ובכ-7% את ההכנסה תודות לשימוש בטכניקת הפופאפים.

יש מספר רב של אפשרויות ליצירת פופאפים, כולם טובים ויכולים לעזור משמעותית לאתר שלכם. למטה נסקור את הפופולריות ביותר.

סוגי פופאפ

בתחילת דרכן, היה סוג אחד בלבד של פופאפ שנקרא לייטבוקס ועם הזמן פותחו סוגים נוספים ושונים.

בחלק הזה של המאמר אני אציג בפניכם את הסוגים הפופולריים ביותר שניתן למצוא היום באתרי האינטרנט השונים.

לייטבוקס

הוריאציה הראשונה והפופולרית ביותר היא הלייטבוקס. הקופסה הזו תופיע במרכז הדף ותחשיך את מה שמאחוריה. היא בדרך כלל תופיע לאחר כמספר מסויים של שניות (לפי בקשתך), כאשר מגלגלים מעבר לנקודה מסויימת בדף, או כאשר מנסים לצאת מהדף.

לייטבוקס פופאפ

הלייטבוקס היא אפקטיבית ביותר מכיוון שלא ניתן להתעלם ממנה, והיא תראה מצויין בכל מסך ומכשיר (דסקטופ, טאבלט, סמארטפון).

פס דביק

ה-sticky ribbon, או בתרגום חופשי פס דביק יכול להופיע בראש או בתחתית העמוד ומטרתו להציג מסר או הצעה קצרה ומשכנעת לגרום לאנשים להכניס את כתובת האימייל שלהם.

פס דביק

הפס הדביק הינו יעיל מאוד מכיוון שבניגוד לקופסאות הפופאפים האחרות, הוא תמיד מופיע על המסך בכל רגע נתון (בדרך כלל דביק לראש העמוד ומתגלגל עם הדף).

אתרים רבים אוהבים להשתמש בפס הדביק מכיוון שהוא מניע לפעולה אבל לא מציק או מנדנד לקורא. למעשה, אני מתשמש בפס הדביק לקידום הקורס שלי בדף הבית של איך לבנות אתר.

טופס בתוך המאמר

טופס המאמר יופיע בתוך התוכן כחלק מהמאמר לאחר מספר מוגדר של פסקאות.

קופסה בתוך תוכן

הטופס הזה בעצם מתפקד כחלק אינטגרלי מהמאמר ועוזר בהמרה במידה והקוראים נהנים מהמאמר ורוצים להיכנס לרשימת התפוצה.

למרות שזוהי דרך פחות ’צעקנית‘, טופס בתוך המאמר הינה דרך אינטלגנטית ביותר לבקש את אימייל הקורא מבלי להציק לו ועוזרת רבות לאחוזי ההמרה.

קופסה גולשת

הפופאפ הגולש בדרך כלל ייכנס במפתיע מצידו התחתון של המסך ובכך ייסב את תשומת לב הקוראים מבלי למנוע מהם את המשך הגלישה באתר.

קופסה גולשת

קופסה זו הינה יעילה מאוד מכיוון שעקרונותיה דומות ללייטבוקס (צבעונית ואינפורמטיבית) אך אינה מפריעה לקוראים להמשיך בקריאת המאמר.

הפופאפ הזה יופיע בדרך כלל כאשר מגלגלים מעבר לנקודה מסויימת בדף (בדרך כלל 50%) לפי הגדרתך.

סיידבר

קופסת הפופאפ הזאת תופיע בתוך הסיידבר בצידו של העמוד.

קופסת פופאפ בסיידבר

דרך זו היא פופלארית ביותר וניתן לראותה כמעט בכל אתר מכיוון שהסיידבר הינו איזור מספיק גדול להציג טקסט ותמונות משכנעות שיעזרו בהמרה. בנוסף, ההצעה תמיד תופיע כאשר מגיעים לטופס אך לא תפריע לחויית המשתמש.

ממלא מסך

הפופאפ הזה, כשמו כן הוא, פשוט ימלא את המסך לאורכו ולרוחבו ובכך לא יהיה ניתן להתעלם ממנו.

לקבלת מענה בכל שאלה בנושא בניית אתרים, שיווק שותפים, או בלוגים, פתחו שרשור חדש בפורום.

ממלא מסך

הדרך הזו היא יעילה מאוד להשיג את תשומת לב הקוראים אך גם יכולה להיות לרועץ. במידה והמבקר באתר לא יראה את כפתור סגירת הפופאפ, סיכוי גבוה שהוא/י יתאייש וינטוש את האתר שלכם, מה שיעלה את אחוז הנטישה (bouncee rate).

ביצירת פופאפ כזה חשוב מאוד לוודא שכפתור סגירת הפופאפ אינו מתחבא או תואם לצבע הרקע של הקופסה (שלא ייבלע).

שטיח גלגול

שטיח הגלגול דומה מאוד לממלא המסך שלמעלה אבל יותר סלחני.

שטיח מגולגל

בדומה לממלא המסך, אופציה זו היא יעילה ביותר מכיוון שהינה מוצגת על המסך כולו ולא ניתנת להתעלמות.

פופאפ הגלגול יוצג על כל המסך אך בניגוד לממלא המסך, לא יסתיר את התוכן, אלא יגלגל אותו למטה. דרך זו היא סלחנית יותר מבחינת עיצוב כי גם במידה וכפתור הסגירה אינו נראה היטב, עדיין ניתן לגלגל אל מתחת לפופאפ ולהמשיך לקרוא את הדף כרגיל.

עכשיו כשאנחנו יודעים את ההבדלים בין הפופאפים השונים, זהו זמן מצויין להמשיך הלאה וללמוד איך להוסיף אותם לאתר שלנו.

איך להוסיף פופאפ לאתר

רוב בוני האתרים בוורדפרס משתמשים בפלאגין של אלמנטור וזוהי בהחלט אופציה מצויינת ליצירת פופאפ לייטבוקס בסיסי.

למעוניינים, ניתן להשתמש בגרסת הפרו של התוסף ושם יש ממשק ייעודי ליציאת פופאפים. במידה ותרצו לבנות קופסאות פופאפים מתקדמות יותר כגון טופס בתוך או בתחתית המאמר, קופסה גולשת, ממלא מסך וכיוצא בזה, נצטרך לעבוד עם תוסף אחר וטוב לא פחות.

ליצירת כל צורותיו השונות של הפופאפים אנו נשתמש בפלאגין שנקרא טרייבלידס (thriveleads).

שלב ראשון – התקנת הפלאגין

קודם כל, כנסו לאתר של טרייבלידס על מנת לרכוש את התוסף לוורדפרס.

במידה ואתם חושבים שלא תצטרכו תמיכה טכנית מהם, באפשרותכם לקנות את אותו הפלאגין בדיוק דרך המפיצים pluginsforwp בהנחה משמעותית של יותר מ97% אחוז.

לאחר קניית הפלאגין, הורידו אותו למחשב שלכם, והעלו אותו לאתר דרך תוספים -> תוסף חדש -> העלאת תוסף.

העלאת פלאגין חדש

לאחר התקנת והפעלת התוסף, ניתן יהיה להשתמש בממשק הייעודי שלו ליצור את הפופאפים השונים.

שלב שני – חיבור התוסף לרשימת התפוצה

לחצו על thrive dashboard מהסרגל בצד ימין ואז על api connections.

חיבור פופאפ לאפ

עכשיו לחצו על add new connection ובחרו את תוכנת השיווק האינטרנטית שלכם בה אתם משתמשים לשליחת מיילים ללקוחות שלכם (כגון מיילצ‘ימפ ואוובר).

רשימת חברות לאיסוף לידים

לאחר בחירת התוכנה, לחצו על connect והכניסו את פרטי המשתמש שלכם יוזר וסיסמה.

שלב שלישי – בניית הפופאפ

עכשיו נווטו ל thrive leads ולחצו על add new לצידו של ה-lead groups.

הוסף קמפיין חדש

תנו שם לקמפיין אותו תרצו לפתוח. במידה ונניח תרצו להגדיל את רשימת התפוצה דרך פופאפים שונים שיופיעו בדפי הפוסטים קראו לזה בשם: ’איסוף מיילים בדפי הפוסטים‘.

שם חדש לקמפיין

לאחר יצירת הקבוצה, לחצו על כפתור ה- add new type of opt in form.

הוספת קופסת פופאפ

פה יהיה לכם מבחר גדול של קופסאות פופאפים שונות אותן סקרנו לעמלה. באפשרותכם לבחור כל אחת מהאפשרויות ואפילו את כולם במידה ואתם רוצים. לצורך המאמר, אנו נבחר בקופסה הפשוטה של הלייטבוקס.

אפשרויות פופאפים

לאחר שקופסת ה- lightbox הצטרפה לקמפיין שיצרנו, לחצו על add על מנת לבנות את הטופס.

תנו שם פשוט לטופס, משהו כמו לייטבוקס בהחלט יספיק ולחצו על create form.

יצירת פופאפ

כברירת מחדל, הפופאפ יופיע מיידית בטעינת העמוד. על מנת לשנות זאת, לחצו על האפשרות מתחת לעמודת ה- trigger ובחרו את האפשרות הרצויה לכם.

בתמונה למטה ניתן לראות שהגדרתי את הטופס להופיע לאחר 60 שניות מרגע טעינת העמוד או במידה והקורא מנסה לצאת מהדף לפני תום 60 השניות.

שינוי הטריגר

עכשיו לחצו על אייקון העיפרון הכחול על מנת לבנות את הפופאפ.

עריכת הטופס

באפשרותכם לבנות את הפופאפ מאפס או להשתמש באחד מעשרות הטמפלטים המוכנים המוצעים לכם. ההמלצה שלי היא לבחור בטמפלט מוכן מכיוון שהם נראים מקצועיים, זה יחסוך לכם זמן עיצוב ויתפקדו טוב בכל סוגי המסכים.

מגוון תבניות של פופאפים

לאחר טעינת הטמפלט, לחצו על האלמנט אותו תרצו לשנות והשתמשו בסיידבר משמאל על מנת לשנות את הטקסט, עיצוב, צבע, שוליים וכו‘.

עריכת האלמנטים של הפופאפ

כעת לחצו על כפתור טופס ההרשמה ובחרו את התוכנה אותה חיברתם בשלב השני.

חיבור הטופס לאיסוף לידים

לאחר שסיימתם לבנות ולעצב את הטופס לחצו על כפתור save work וחזרו לדף הדאשבורד של התוסף.

עכשיו לחצו על איזה מסך תרצו להציג את הפופאפ ואז על כפתור גלגל השיניים (הגדרות) על מנת להגדיר באילו דפים להפעיל את הפופאפ.

איפה להציג את הטופס

כמובן שבאפשרותכם לבחור להציג את הפופאפ בכל דפי האתר אך מכיוון שזהו קמפיין שפתחתי עבור דפי הפוסטים, אבחר להציג אותו ב- all posts בלבד.

איפה להציג את הפופאפ

זהו, עכשיו היכנסו לאחד הדפים בו בחרתם להציג את הפופאפ וודאו שהפופאפ עובד כראוי. מומלץ גם להיכנס ממסכים נוספים כגון טאבלט וטלפון חכם במידה ובחרתם להציג אותו גם שם.

קווים מנחים ביצירת פופאפים

פופאפים הינם כלים אפקטיביים מאוד להגדלת רשימת התפוצה אך עליכם להשתמש בהם בחוכמה.

במידה ויופיעו יתר על המידה הינם יכולים לגרוע בחוויית המשתמש ולהוציא קוראים ולקוחות פוטנציאלים מהאתר שלכם.

לכן כאשר מכינים קמפיין לאיסוף מיילים חשוב מאוד ליצור אותו בטוב טעם מבלי לפגום בגלישת הקורא.

הקו המנחה שלי ביצירת פופאפים הוא לא ליצור יותר משני קופסאות בתוך אותו דף.

לדוגמה, במידה ואני בוחר לאסוף לידים דרך פופאפים בדפי הפוסטים שלי, אעבוד עם קופסת לייטבוקס וקופסה גולשת מהצד. העמסת הדף באפשרויות נוספות רק תגרע מההמרה ותקפיץ את הבאונס רייט (נטישה).

בנוסף, כדאי מאוד ליצור מבחן a/b על ידי יצירת וריאציות שונות של הפופאפים ולהשוות אותן אחת לשניה למיקסום ההמרה. כמובן שניתן ליצור מבחן זה דרך הפלאגין טרייבלידס למעלה.

לסיכום

פופאפ הינו כלי שימושי ביותר שיכול לעזור בעשרות אחוזים לשיפור המרה ואיסוף לידים.

זוהי דרך מומלצת וחיונית לכל בעלי אתרים שרוצים לקדם את העסק שלהם דרך שיווק אינטרנטי פשוט ויעיל.

השאירו תגובה למטה ושתפו אותי איזו קופסה בניתם ולצורך איזו מטרה.

לכל שאלה, אנא הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו והירשמו לערוץ היוטיוב שלנו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
איך לבנות אתר

איך לבנות אתר

עידו מוסקוביץ' (מייסד איך לבנות אתר) בעל התמחות נרחבת בבניית אתרים, חנויות אינטרנטיות, שיווק שותפים ובלוגים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לקבלת מענה בכל שאלה בנושא בניית אתרים, שיווק שותפים, או בלוגים, פתחו שרשור חדש בפורום.

אתר זה נבנה בעזרת איךלבנותאתר